söndag 17 mars 2013

Veckorna rusar fram...

Ännu en vecka når sitt slut och det är snart dags för en ny. Söndagskvällar är en av favoritkvällarna då det gäller att njuta av sista timmarna av helgen, se fram mot nästa veckas utmaningar och hålla tummarna för att våren kanske kommer på riktigt nu...

Jag måste ändå få gnälla av mig lite, trots att det känns riktigt positivt efter en dag med sol. Jag har nämligen fördelen att bo i veckorna på en gata ca 500 meter från Friends Arena. Det är ju inget att gnälla över, eller hur? Nära och bra till alla event! Nackdelen är bara att inga parkeringsplatser är klara till det nya skrytbygget, Solna kommun har tydligen kallt räknat med att alla ska åka kommunalt hit eller att de boende ska stoppa sina bilar i fickan. 3000 platser är planerade nere vid arenan, de räknar kallt med att det sedan finns ca 7000 parkeringsplatser till i Solna... Men det bor ju, för sjutton, folk med bil här! Det är, dessutom, redan svårt en dag utan event att hitta en parkeringsplats! Arenan tar 50 000 personer!
Kanske är det ett drag från kommunens sida för att få in lite extra inkomster? För med alla felparkerade bilar så drar de in en rejäl hacka i böter... Vi passerade 7 bilar med böter längs en gata på väg hem... En lysande affärsidé av kommunen?

Efter sådant gnällande så måste det ju bli dags för något nyttigt! Därför blev det laxpaj med spenat och till det en tomat- och löksallad.

Skulle det dessutom ligga kvar en sötsur slöja över söndagskvällen efter att ha läst mitt gnäll så kan ju glädja er med ännu en bild av.... Barnbarnet, så klart!

Är han inte för söt, så säg? :)

Andra fantastiska varelser som jag sett den här veckan är de vackra fåglarna vid Råstasjön. Måste erkänna att jag blir mer och mer fascinerad av dessa varelser som har möjligheten att flytta till varma länder, men väljer att stanna i denna kyla.. Nåja, de försöker allt att värma sig i solen:






Jag hoppas verkligen att byggplanerna runt Råstasjön förläggs någon annanstans så att fågellivet vid sjön hålls intakt. Det är en otrolig förmån att ha tillgång till sådan natur runt hörnet, med både varierande flora och fauna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar