lördag 6 juli 2013

Livet på landet!

Livet på landet är ganska gott just nu! Mycket som blommar och förgyller vardagen både med doft och sitt utseende! Stjärnflockan är ju en favorit som behagfullt blommar i stort sett hela sommaren.
                                 
Mina vackra pioner med den lite lustiga orange bergsvallmon är en lite udda kontrast.
       

       
Minns tyvärr inte namnet på pionen, den är köpt som gul, men som synes är den rosa med gul mitt, för att sedan övergå i vitt. 
Maxima Festiva är en av favoriterna blamd pionerna, med sina röda strimmor och lite gult i mitten. 
                                    
Många av rosorna for illa av vintern, men mina buskrosor har klarat sig någorlunda. Den här klassikern som jag minns min mormor hade i trädgården (okänt namn för mig) doftar himmelskt. det gäller att njuta av blommorna, efter en regnskur är de inte vackra....
                                    
Mme Plantier blommar vackert. Den verkar ganska nöjd där den står på en kulle med grus/sandblandad jord. Har haft den i tre år och tycker den växer till sig bra, trots att många av övriga inte har gillat vintern, så är den fin!
                                    
Leda är ju en fantastisk "varelse" som börjar som mörkt röd för att sedan övergå hela vägen från rött till vitt via strimmigt röd/rosa. Kan man bli annat är varm i hjärtat när man ser denna fantastiska växt?
                                    
Har två st Lykkefund varav den ena som inte har växt till sig så mycket blommar fint och den andra som brukar vara översållad med blommor, har bara en ynka knopp... Mysko...
                                    
Denna varelse njuter verkligen av livet just nu! Är med hela tiden i trädgården, springer runt fötterna för att bli klappad eller håller koll i närheten när jag rensar ogräs. Riktig myskatt! 
         
Idag blir det ett besök hos barnbarnet för att fira hans mor som fyller år (visserligen inte förrän på tisdag, men då är vi ju inte hemma). Nu var det två veckor sedan jag träffade honom, så det ska bli så mysigt! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar