söndag 30 juni 2013

Ålder, omfång och trosor!

Jag har lagt märke till att med stigande ålder så ökar inte bara kroppens omfång utan även trosornas storlek! Då menar jag inte bara "kroppslig" storlek utan att modellen på "favoriter" helt plötsligt tar en annan form än de man vanligtvis har köpt.... Varför? Och när i hela fridens dar hände det? Vem bestämde det?? Inte jag i alla fall! Eller är det precis som fukten i garderoben? Det bara smyger sig på och ingen vet var den kom ifrån!!!! 

För inte kan det väl vara detta som är orsak till både fukt och större trosor????

                                 
Nej, jag tror nog att det är det där som kallas för att bli vuxen som har hänt! Helt plötsligt börjar man köpa trosor som är bekväma istället för trosor som är snygga, borta är tankar på att man måste vara läckert klädd inifrån ifall att man råkar ut för någon olycka och blir avklädd inför ögonen på en snygg läkare. Nu handlar det snarare om att lyckas med att klämma in alla valkar och utputande konstigheter i ett par sk "trosor" som håller allt på plats i största hemlighet:
                                     
Dessutom så är det verkligen falsk marknadsföring när en modell som denna visar de "fantastiska" trosorna som håller allt på plats, hon som inte ens behöver det! Men vi kvinnor som har fallit "offer" för den allmänna bilden av hur en kvinna bör se ut, köper genast detta och får vi sedan tag på ett par strumpbyxor som formar lår och vader till ett par fantastiska spiror så är lyckan total! 
 
Det kanske helt enkelt är lika mycket vuxenpoäng att våga vägra den allmänna bilden av hur en "lyckad" kvinna ska se ut som att "våga" köpa bekväma skor som man egentligen inte tycker om, men som är fantastiskt sköna, när man faktiskt bara vill använda skor som är "to die for" som de till höger här nedanför!         
                       
Gissa vilka skor maken tycker jag ska ha och vilka jag helst tar på mig? Ena paret vuxet sköna, det andra ungdomligt vackra... 

Inte har jag heller lust att käka pulver eller testa någon annan mirakelkur för att få bort de där fem kilona som envist belägrar min kropp, så jag har väl inget annat val än att tvinga mig ut i spåret igen, trotsa rygg och värkande leder, ta tag i träningen ordentligt igen! Bara att inse att om fuktmonstret och trosdj-vlarna ska bort så är det bara att löpa på, ta cykeln till jobbet och sluta med att tröstäta belgisk choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar