onsdag 5 juni 2013

Långhelg!

Underbart med långledigt! När solen skiner och himlen är blå är det så lätt att längta ut från kontorets fyra väggar, även om jag verkligen stortrivs på mitt jobb. Längtar hem till min trädgård, få pyssla, plantera, rensa och njuta av grönskan.... Hoppas bara att ryggen blir återställd så fort som möjligt så att jag inte bara kan rota runt i trädgården utan även komma igång med löpningen igen.
Gjorde ett tappert försök igår morse... Fick avbryta efter ca 1 km och gå istället, trots att jag sprang på grus för att det skulle bli lite mjukare. Ryggen tyckte helt klart inte om stötarna vid varje steg...

Så det blir allt till att ta det lite lugnt ett tag till! Som den rara expediten på Kicks påpekade för mig när jag skulle köpa ny ansiktskräm idag... Jag siktade på den jag brukar använda, för torr hud, gick glatt till kassan och expediten tittar insiktsfullt på mig och frågar om det bara är fukten jag är ute efter eller om jag vill ha ut något mer av krämen? Hur då? Jag tittar förvånat på henne och hon säger lite generat att "ja, den där är nog bra utifrån fukt sett, men det är bra för de som är runt 19-25 år"......... Snällt sätt att säga att jag minsann har blivit gammal!!!!! 

Fast vem vill vara en ungdom hela livet? Jag vill hellre ha kvar min insikt och min kunskap än att vara ung och oskuldsfull. Jag är hellre den glödande solen som trött går ner efter en dags arbete, än en ny, pigg sol som stiger upp om morgonen! 
       
                                                                 Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar