tisdag 30 juli 2013

Semester, regn, tjocka strumpor och sågspån!

Ok, jag erkänner! Det är underbart att få dra på sig varma, tjocka strumpor för att jag faktiskt är kall om fötterna.... Knäppt? Ja, erkänner att det är lite knäppt så här mitt i sommaren och semestern! Kanske tycker jag annorlunda om ett par dagar om regnet håller i sig. Just här och nu känns det dock helt ok att få stoppa fötterna i ett par varma sockor och njuta av regnet som strilar ner utanför och känna lite svalare luft fylla sovrummet. 

Medan maken sågar och förbereder för taksäkerheten till skorstenen så tittar jag igenom dagens kort på mina älskade dagliljor. Lite dagliljeporr måste man ju få ägna sig åt en sådan här regnig dag när jag dessutom har haft en av de två dagarna i 5/2-dieten. Är sjukt sugen på något salt.... Som tur är har maken behövt lite hjälp emellanåt, vilket har fyllt mitt hår med sågspån (från yttre faktorer, inte från min uttorkade, hungriga hjärna) och hjärnan har blivit upptagen med annat än att tänka på salta chips, nötter eller annat salt som jag kan stoppa i munnen....

Dagens "skörd" av daljiljeporr bjöd på Prairie Blue Eyes, Longfield Twins, Pandora's Box,  Strawberry Candy, Buddha och Artic Snow!

                     
Frans Hals, Pardon Me, Bella Lugosi, Little Grapette......
                     
Och så dagens nykomling: Christmas Is!
                     
Till sist vill jag, trots att det inte är en daglilja, presentera en annan nykomling: Vintage Vine! Påminner lite om Nostalgie jag hade för ett par år sedan (som tyvärr inte överlevde en av de tuffare vintrarna efter en flytt, eller kanske var det min tuffa och ovarsamma hantering????). 
                    
Nu ska jag i alla fall försöka att sova så att det snart blir imorgon. Imorgon är det nämligen inte fastedag utan en av de fem "vanliga" dagarna! Hurra!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar