tisdag 9 december 2014

När samvetet gör sig påmint!

Ni vet, vissa kvällar känner man bara för att äta något gott till den där kaffekoppen man tar efter maten på kvällen..... Så var det ikväll.. Och i söndags kväll... Så efter maten idag blev det kaffe och lite glass. Inte alls nödvändigt, men ack så gott! 
Så kom då samvetet, som ett brev på posten! Redan när jag hade tagit fram glasbruken och tagit den första skeden så kände jag bara: varför? Varför är jag en svag människa som inte kan säga nej till lite godsaker?? Och jag som inte tränade ikväll... Soffan var ju så skön... 
Så vad gör då frun i detta hus? Jo, hon får så dåligt samvete att det måste rådas bot på det till vilket pris som helst! Hon är ju lite påläst också, har ju en hel hög med IFormtidningar med allehanda tips och något som hon lärt sig på gymmet går väl att göra hemma? Men tyngd då? Har ju ingen kettlebell... Men ser ni, den här frun hon har fantasi, hon! Fram med hantlarna på 1 kg vardera, vristtyngderna på 0,7 kg var och så fram med.... Just det, stora, fina Skultunagrytan i gjutjärn! Något ska den väl ändå duga till är det inte lagas mat i den?! I med tyngderna och vips hade jag min alldeles egen kettlebell på hela 6,7 kg! Både benböj och sit-ups gick utmärkt att utföra! Om det såg roligt ut? Ja, det var nog tur att jag var själv hemma annars hade nog maken ringt efter bil med vitklädda män som kommer med en viss vit tröja.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar