söndag 20 juni 2010

Semester!

Så har semestern börjat även för mig. Har lite kvar att göra innan jag kan sluta helt för läsåret, men för stunden har jag tagit minisemester och åkt till Norge till min mor. Njuter för fulla muggar av den vackra naturen och de otroligt trevliga människorna som bor här! Det är inte utan att jag skulle kunna tänka mig att flytta hit.
Mor bor i Sandvika, ett litet samhälle utanför Oslo. Många fina hus finns det här och ett stort köpcenter också, till sonens stora glädje.
Alldeles bakom där min mor bor finns det fina vägar att vandra på och en utkiksplats högt upp, så högt upp att det kröp lite i benen när jag stod på kanten... Oslofjorden syns så vackert i bakgrunden. Önskar jag hade en sådan vacker vy alldeles i närheten där jag bor. I och för sig har jag ju Oppäsen och berget vid dess ände, men inte är det lika "breathtaking" som den här vyn.
Från mors balkong ser man den här vyn: Vi såg även Holmenkollen! Eller jag fick den utpekad för mig, den syns kanske inte så tydligt, sticker bara upp en liten sak långt där borta i fjärran (om man förstorar bilden så syns det)

Som den trädgårdstok jag är så hamnade både mor och jag framför en trädgård där aklejor hade spridit sig hejvilt. Vi fotade som galningar, jag är säker på att de som bodde där trodde vi var tjuvar som fotade möjliga inbrottsobjekt! Aklejorna vi fotade satt som tur var på utsidan av deras staket!
Det fanns så många fina sorter och färger så jag hade kunnat stå och vänta på att få ta frökapslar, men man måste ju behärska sig! ;-)
Nu är det dags för en tur in till Sandvika, det blir säkert ett besök på köpcentret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar