söndag 27 juni 2010

Trädgårdssöndag

Förmiddagens trädgårdspromenad bjuder på en hel del överraskningar, hade int riktigt uppmärksammat att det var så nära blomning för en del av mina rosor. Denna morgon bjöd bland annat min vita enkla ros Aïcha på utslagna skönheter! Även Leda blommar, den ros som varje år gör att jag tänker att det är bra tur att det finns digitala kameror nu för tiden! Hade jag haft en vanlig kamera och behövt framkalla varje kort jag tar på den och dess knoppar för att följa färgförändringen så hade det blivit dyrt!

Även English Garden blommar! Lite skuggig bild tyvärr, men förhoppnngsvis kommer den att blomma länge än, så jag hinner trötta ut er med bilder på den ;-)
Min Rhapsody in blue har börjat blomma! Den överraskade mig verkligen helt, tyckte inte knopparna var så stora igår, men idag är den där, så vacker! Min favorit bland rosorna i trädgården! Den såg inte mycket ut för världen efter att jag hade klippt ner den i våras, men den har kommit igen och förhoppningsvis kommer den att glädja mig länge än.
Min Hope for Humanity är jätteynklig men den har lyckats komma med några knoppar om än små... Har försökt med allt för att få den att växa till sig, någon som har tips?
Sist ut på dagens runda är min vita Fstiva Maxima, visserligen inte en ros, men lika vacker som om den vore det! Vilken pion! Så fylld och så vacker! Lite spännande med sina röda kantstrimmor i mitten:


Nu bär det av till sjön med picknick korg, en god bok (Lobbyisten) och en filt! Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar