lördag 12 juni 2010

Skolavslutning och student

Så har då tiden för skolavslutning kommit och sprungit förbi mig i rasande fart. Samtidigt som jag fortfarande inte har hunnit göra färdigt terminens arbete så har eleverna slutat, en del av dem för alltid. Min egen klass har gått ut nian och lämnat minnen som för alltid finns kvar hos mig. Många glada skratt har de gett mig, min goa klass. Som sista minne gav de mig ett vackert smycke, en bricka med mitt namn på och texten "Tack 9D 2010" på baksidan. Svårt att hålla tårarna tillbaka när de överlämnade gåvan. I kyrkan var det sedan stört omöjligt, där flödade tårarna som Seine under broarna i Paris i mars månad. Lyckades återfå fattningen tills det var dags att dela ut betygen men när sedan föräldrarna kom och kramade om mig var det dags igen....

Tråkigt nog hann jag inte säga hejdå till de övriga niorna som slutade då de var fullt upptagna med att ta farväl av sin klass och sina mentorer. Hann se dem som hastigast då de åkte förbi i traktorvagnarna...

Min egen klass hade skojat till det lite på sina skyltar på vagnen. De känner mig väl och vet att jag kan ta ett skämt! ;-) Med tanke på att jag snart fyller 40 och lite till så får jag ju vara tacksam över att de skrev ung tjej och strök under ordet ung! ;-) Vilka raringar! De är för roliga!

Så har vi även firat student idag då P's näst yngsta dotter tog studenten igår. Släkten samlades för att äta en bit mat och som vanligt när P's syskon samlas så blev det många glada skratt. Alltid lika roligt när alla kommer!
De var så fina på studentbalen förra veckan M & L!

Har även hunnit ta kort på mina fina vallmo som blommar för fullt. Trots regn så var jag tvungen att ta en vända för att ta några bilder:

Hoppas framöver få både mer tid till bloggen, trädgården och semester, innan det kan bli verklighet så måste terminens arbete avslutas. Nya tag imorgon!
Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är jobbigt att lämna klasser. De sätter alla sina tydliga spår och fina minnen! En sådan fin dag och så många tårar...märkligt, men för mig som för första gången släppte en grupp är det bara att vänja sig. Jag fick en ring av min klass, som jag kommer att bära ofta. Härligt att ditt halsband blev så uppskattat! <3 Känslorna är ömsesidiga från dina elever, det vet jag! Fin blogg du har och så fina foton på allt möjligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt (och ovanligt?)att de åker vagn efter avslutningen i nian. Här skiljs de åt efter betygsutdeningn utasför kyrkan och sen är det "inte mer med det" - lite trist enligt mig. Hoppas du får en riktigt skön sommar nu / kram gittan

    SvaraRadera