onsdag 28 oktober 2009

Så har jag då lov! Thank god!!!

I två hela dagar kan jag njuta av livet lite extra mycket! Jag känner mig så upprymd, det ska bli helt underbart! Sonen är för en gångs skull hemma med flickvännen, sjuka är de bägge två.. Fast idag har sonen städat köket och gjort så fint. Sådant blir jag glad av ;). Styvdottern är nöjd efter att ha varit på Naturhistoriska med sin pappa och sedan sett en film på Cosmonova ochjag har njutit av en dag på skolforum med en mycket trevlig kollega och vän!
Så nu tänkte jag att jag skulle planera lite vad som ska göras under dessa dagar, jag har ju helgen också! Jippi!! Hade tänkt att åka och hälsa på en fd kollega i Norrköping, men det visade sig att han ska åka till Paris imorgon bitti, den lyckosten! Så nu måste jag hitta på något annat... Källaren har fem rum, två städades ur i våras så de andra tre borde ju göras nu, dels för att bereda plats för åkgräsklipparen (som jag vägrar ha ute den här vinter också!), kånkelistånkgräsklipparen (den som man måste skjuta själv ;), lite trädgårdsmöbler samt annat smått och gott som inte har kommit på plats än. Sedan har jag ju all tvätt som är ren men inte struken... De där rättningarna som är kvar ("boken om mig"), omdömena som ska vara klara senast söndag kväll, det där rummet som vi har använt till att "ställa undan" saker i... Ja, så var det ju snart måndag igen, då! Men tills dess ska jag njuta!
Av en sådan här:

Kanske lite sådant här:

Men sådant här ska jag undvika:

Om jag kan.....

2 kommentarer:

  1. Hoppas din välförtjänta ledighet blir just slapp och skön. Jag blandar en likadan drink imorgon kväll och skålar med dig =) Motionen däremot får bli kvällens bowlingträning och morgondagens skridskoåkning (jag är urdålig på att träna ensam) Nu ska jag ut! Vi har strålande solsken fråne n klarblå himmel och alldeles vindstilla. Tvätten, städningen och allt det andra trista - det får snällt vänta tills en regnig dag. Ha det gott / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Hej
    Det låter som en ganska normal ledig vecka tycker jag. Men som du skriver, glöm inte bort att njuta lite också.
    Och tack för din kommentar hos mig om de små missarna. Nu ska jag gå ut och fajtas lite med lövhögarna.

    SvaraRadera