tisdag 13 juli 2010

Dags för lite nytt!

Senaste tillskottet i trädgården blev inte en ros som jag hade planerat utan en brokbladig japansk dvärglönn! Tycker själv att det blev en lyckad samplantering bredvid den röda fliklönnen. Annars blir det inte mycket mer gjort i trädgården än att vattna då växterna skriker efter vatten... Klaga tänker jag i alla fall inte göra, längtade så efter värme och sol i vintras då det var kallt och man fick klaga på att skottandet aldrig tog slut! Det känns väldigt avlägset nu, måste jag erkänna! Sommarens höjdpunkt för mig är när dagliljorna kommer igång med sin överdådiga blomning och nu har Buddha öppnat sin första blomma! Lite missformad dock, kanske beror det på att den inte har fått tillräckligt med vatten?
Det blir ett kort inlägg, det är redan 29 grader varmt och vi flyttar ner i skuggan med en filt och en god bok! Där kommer vi nog att befinna oss större delen av dagen om inte regnet och åskan som de har hotat oss med drar in. Regnet får gärna komma, men åskan kan passera snabbt förbi!
Ha en ljuvlig sommardag!

3 kommentarer:

  1. Här skulle man nog också gärna ha legat i skuggan i går med en god bok för det var kokhett i morrn regnar det lite och jag hoppas det håller på en stund för det är kruttorrt i blombänkarna. Började jobba i går igen efter fyra långa härliga veckor med semester.
    ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Det var inget dumt byte tycker jag. Här har det nyss kommit en rejäl skur han precis klippa färdigt gräsmattan//Britt

    SvaraRadera