torsdag 22 juli 2010

Lite mer dagliljor

Efter en blixtvisit i Norge på tre dagar (Finnåker-Sykkylven-Oslo-Finnåker) mellanlandar vi i hemmets ljuva härd för att packa om.. Imorgon bär det nämligen av ner till Skåne för en veckas solfylld strandsemester (hoppas jag!!) och kanske ett och annat besök i trädgårdar. I alla fall hann jag med ett snabbt besök i min egen- Se bara vad som blommar som mest nu när jag åker igen (vill egentligen inte åka från den!):

Little Grapette har precis börjat öppna en av sina många knoppar. Jag hoppas verkligen att jag hinner hem innan alla har slagit ut!

Vackra Artic Snow bländar med sin skönhet både i solsken och i kvällens skumma sken, både i närbild och i helbild!

Buddha har flera knoppar utslagna samtidigt och jag vill bara sitta och titta i dess vackra djup! Helt underbar!

Även Chicago Knockout har knockat mig totalt med sina vackra blommor och helt fantastiska färg. Det tråkiga är att det finns inte så många knoppar och de är alla på bristningsgränsen nu.. Det betyder alltså att jag bara får se en knopp slå ut i år....

Kan jag kanske hitta på någon bra ursäkt för att inte följa med imorgon? Som att jag måste vara hemma och njuta av min trädgård???

2 kommentarer:

  1. Vackert! Skåne väntar på er med soliga dagar och tropisk hetta nattetid. Jag har värmt upp havet åt dig också =) Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Tack, Gittan, jag märkte det igår när vi tog första doppet! Det var underbart! Frös inte något, jag som är så frusen av mig!
    Men nu på morgonen ser det lite hotfullt ut, får lite föraning av förra årets regntunga skånevecka...
    Kram
    /Cyrene

    SvaraRadera