söndag 11 juli 2010

Tillbaka i högkvarteret!

Så har en vecka gått och jag har för första gången fått uppleva Almedalsveckan med intensiva dagar och spännande upplevelser.
Trädgård hann jag med också, köpte en smörgås som jag åt i botaniska trädgården alldeles innanför Visbys mur. Så vackert upplagd och så välskött. Det som förvånade mig lite var nog att hundägarna lät sina hundar rota runt i rabatterna... Foton finns på min facebookprofil i albumet från Visby.
Här hemma har maken lyckats rädda trädgården från att totalt torka ut förutom gräsmattan som numera är en brun matta...
På bilden är det Buddha som är på väg att slå ut sina vackra blommor. Flera av mina dagliljor är på gång så nu, mina vänner, är det snart dags för dagliljeporr igen! ;-) Både Artic Snow, Chicago Knockout, Strawberry Candy, Green Flutter, Night Beacon (en av de absoluta favoriterna) mfl har stora knoppar.. Vet inte hur jag ska kunna åka på semester utan risken att inte få se dem blomma!Den gula dagliljan är Stella D'oro som tidigt skänker glädje i trädgården, alltid först ut och håller sedan blomningen igång länge!



Den gulbruna/orangea fanns i trädgården då jag flyttade hit och den blommar troget varje år med massor av knopp och behöver knappt vatten för att överleva, en helt fantastisk växt.



Rosorna blommar och sprider sin väldoft precis som doftschersminen. De besöks ofta av en och annan insekt som gärna vill fotograferas!
Men nu tror jag allt att datorn får vila ett tag, en sådan här vacker dag med sol och värme måste helt enkelt utnyttjas till ett besök vid vår vackra sjö i lilla byn Finnåker! Hoppas att ni alla kan njuta av den vackra dagen!

1 kommentar:

  1. Stella är nog den tacksammaste långköraren av alla dagliljorna. Jag uppskattar den något enomrt. Vart bär det iväg på semestern i år? Blir det skåne än en gång? Själv drar vi söderut med bilen till Tyskland. Det gället att passa på och njuta sålänge yngsta dottern (18 år)vill följa med och hon tyckte att Tyskland var lockande på sommaren som omväxling till våra vanliga februari-turer. Ha det gott i värmen / kram

    SvaraRadera