torsdag 1 juli 2010

Intensivt arbete i trädgården


Man skulle ju kunna tro att det var jag som arbetade intensivt i trädgården, men jag är hemskt ledsen att behöva göra er besvikna.... Det borde vara jag, då jag har påbörjat en massa projekt, en del bara i huvudet än så länge, som jag inte har avslutat av en eller annan orsak.

Jag har blommor som bör flyttas, massor av rabatter att rensa, nya att gräva och skräp som ligger framme som ska till tippen.... Men nu är det ju inte jag utan en humla som står för arbetet än så länge! Den arbetade så intensivt bland mina fingerborgsblommor att jag var tvungen att ta en hel serie bilder på den.


Det roliga var att medan jag iakttog humlans intensiva in- och utflygningar i "fingerborgsland" så färgades ryggen med vitt "damm" som den glatt for runt med.






Visst är väl naturen helt förunderligt vackert sammansatt? Allt fyller en funktion. Humlans ludna "päls" på översidan, de smäckra vingarna som är lätta att fälla ihop för att kunna ta sig in överallt, den långa "snabeln".




Men kanske ska jag ta och ta mig i kragen och gå ut i den svala luften och passa på att gräva lite? Jag vet ju hur nöjd jag kommer att bli efteråt. Ser fram mot att få en rabatt framför trädäcket som jag kan njuta av...
Ha en skön torsdag!

1 kommentar:

  1. Äsch, alla individer i trädgården behöver väl inte vara flitiga arbetare. Latmasken är också ett välkommet djur i semestertider har jag förstått "skrattar" Ha en fortsatt härlig dag / kram

    SvaraRadera