lördag 14 november 2009

Lördag och ledigt!

Hipp, hipp, hurra för lördagar och lata mornar i sängen! Det är helt underbart att få njuta av morgontv (idag doktor Phil och sedan ett program om eldstormen i Australien), frukost på sängen och framförallt värmen av det sköna täcket! Det är ju så jobbigt att behöva lämna det varje morgon i veckan när ringklockan ringer uppmanande... Precis när det är som skönast...
En vecka med utvecklingssamtal är över, återstår bara två kvar. Då har jag inte utvecklingssamtal varje dag utan högst tre dagar i veckan för att få rum med övriga möten som äger rum efter arbetstid. Så skönt att äntligen ha kommit igång och att det verkar gå bra.
På tal om att fungera bra, har ni drabbats av influensan ännu??? Jag säger influensan för jag vet inte riktigt var gränsen anses gå mellan "vanlig" influensa och svininfluensan. På jobbet har vi många elever och en del lärare som har haft eller har hög feber och hosta. Vissa klasser är halverade! Enligt information vi har fått ska det nu bli lugnare med influensan och det är väl kanske tokigt då att vaccinering inte har kommit igång på alla skolor pga försenat vaccin....
Själv har jag känt hela veckan att något har varit på gång i kroppen, så träningen har uteblivit.. Det gör ju inte saken bättre då jag alltid blir mycket tröttare om jag inte har fått komma ut och röra på mig.

Då är det dags att njuta av lördagen! Den innehåller lite allt möjligt: umgås med mor och hennes sambo innan de återvänder hemåt, handla och sedan skön lördagskväll med mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar