lördag 14 november 2009

Lördagskväll

Visst är det underbart med myskvällar? Just nu är det "Körslaget" på tv, bästa fåtöljen åtnjutes med en god drink i handen och datorn i knät!
Denna rom med Fanta World Brazil har blivit min favorit ikväll. Det är inte ofta det blandas grogg i det här huset men ikväll kändes det som om det var läge. Gott!

Dagen bestod av shopping på Ikea!!! Ny bäddmadrass har äntligen inhandlats efter att den gamla har massakerats av vår katt.. Hon vart tyvärr instängd i sovrummet när vi åkte till jobbet en morgon... Man kan ju inte klandra henne för att hon inte kunde hålla sig mellan 07.00 och 19.00, men var hon tvungen att använda sängen som kattlåda??????

Hade det inte varit bättre att hon hade använt ett hörn i rummet???? Nejdå, hon skulle ha mjukt åt rumpan... Min lilla Maya.. Minns ni henne? Som hade så tjusig kroppstrumpa när hon hade blivit opererad i somras? (hon finns här bredvid bland bilderna med sin tjusiga kroppstrumpa).
Till råga på allt så var sonen hemma och var sjuk den dagen. Han befann sig på övervåningen och de gånger han gick ner för att hämta mat så inte hörde han att Maya skrek förtvivlat i vårt sovrum. Dörren stänger vi alltid på morgonen när vi åker till jobbet just för att katterna inte ska gå in och håra ner i våran säng.. Så när hon hörde sonen gå upp och ner för trappan och inte vart utsläppt så trodde hon säkert att hon var straffad där inne, kraken...
Vi var ju inte direkt glada när vi kom hem, så var inte heller Maya. Hon blängde surt på mig hela kvällen och så fort jag gick förbi henne så tassade hon till mig, precis som om hon slog mig! Men som sagt var, nu har vi ny bäddmadrass och det har varit behövligt länge. Kanske gjorde hon oss en tjänst? ;)
Just nu sjunger Team Ola "It's raining men"! De är för härliga, men själv så hade jag en helt annan favorit och det var Rigos kör! Kanman annat än älska den härliga latinorytmen?? Tyckte det var skandal när de vart utröstade. Nu får jag i alla fall njuta av dem än en gång ikväll ;)
Ha en skön kväll! Imorgon ska jag ta itu med lite jobb så att veckan blir lite lugnare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar