söndag 15 november 2009

Söndag

Så har då helgen snart nått sitt slut och Ågren börjar att göra sitt inträde. Sitter och försöker koncentrera mig på arbetet, men har lite svårt att fokusera.. Så bloggen får ta lite tid istället ;)
Maken var lite oense med mitt val av bloggande igår kväll, han tyckte inte att jag skulle skvallra om vilken ouppfostrad katt vi har! ;) Å andra sidan så tycker jag att hennes beteende har lätt förmildrande omständigheter (även om jag själv var minst sagt förbaskad på henne när jag kom hem) och idag kan jag t o m förstå hennes agerande som en protest mot att bli instängd en hel dag..
Var går gränsen för vad man skriver på sin blogg? Känner själv att bloggen är ett ställe där jag kan få utlopp för saker man inte kan förändra och även ett ställe där man kan få en "klapp" på axeln och en viss förståelse. Vad tycker ni?
Naturligtvis ska man inte hänga ut folk som har gjort dumma saker med namn och adress! Men att beskriva sin egen frustration över saker som man tycker är orättvisa kan väl inte vara fel? Kanske måste jag hålla mig till att uttala mig om frustrationen över trädgården? Vad har ni för tankar kring detta? Kommentera gärna då detta verkar vara ett problem i min omkrets.. Är det samma för er?
Ha en skön söndagseftermiddag!

3 kommentarer:

  1. Hej! Tack för kommentaren hos mig.
    Nu ska jag kika runt lite här.
    Hälsar Anna i Philadelphia

    SvaraRadera
  2. Det var ett intressant tema. När jag startade min blogg hade jag bestämt för mej att den inte skulle vara ett ställe för frustration. Idag har jag haft just ett sådant inlägg!! Ibland måste man få ut det, absolut, sen beror det ju på vad det är. Att skriva om katten var väldigt oskyldigt tycker jag!
    Idag (ja faktiskt idag det också) såg jag en insändare i vår lokaltidning som gjorde mej väldigt upprörd. I det fallet borde man talat med den personen det gällde (en lärare) och inte få ut frustrationen på det viset. Det var rent idiotiskt! Så nu fick jag ur mej lite frustration också... Vad var det du frågade?
    Lite nyttigt är det allt att få ur sej, annars kanske ngn i ens närhet drabbas :)

    SvaraRadera
  3. Takk for kommentar hos meg :)
    Du har ein fin blogg du også :)

    SvaraRadera