onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan...

Så har då lugnet sänkt sig över mitt hem.. Julgranen är klädd, skinkan klar, maken har städat (;), köttbullarna rullade och ugnsstekta, knäcken färdig och vi sitter lugnt och tittar på Love Actually. Så skönt. Dessutom kom goa grannar förbi med en blomma och en chokladkartong som tack för att sonen har fått åka med till bussen på mornarna... Det värmer i hjärtat! Jag tycker att det är självklart att man hjälper varandra när man bor på landet, men visst är det roligt när man får uppskattning.
Så här ser årets gran ut! Maken hämtade den med hjälp av yngsta dotter och grannens goda minne från skogen bakom huset. Är inte det livskvalité? Att bara kunna gå runt knuten och hitta en fin gran? Eller som tidigare i höst när vi bara gick ut en stund och promenerade och hittade massor av svamp. Bara att ta med hem och laga till! Det är livskvalité att bo på landet. Även om det vintertid kan kännas lite jobbigt när vägelaget är minst sagt kasst på grund av snö och halka.
Just nu tänker jag i alla fall att vi har tur som har fått sådant vackert vinterlandskap lagom till jul! Kan det bli bättre?
Tar tillfället i akt, innan jag känner att sängen kallar, att önska er en riktigt God jul!

3 kommentarer:

  1. Vill bara önska dig en riktigt God Jul! Julkram 8`)

    SvaraRadera
  2. En riktigt God Jul ösnkar jag er med! Jag hade gärna bott som du med naturen inpå knuten, men man kan ju inte få allt som man vill ;)
    Kram gittan

    SvaraRadera
  3. Önskar dig och din familj en riktigt glad och god jul!

    SvaraRadera