söndag 27 december 2009

Fortsatt kallt...

Det innebär att det bara har varit snabba besök utomhus idag, både för katterna och mig! Var som hastigast ut och gav fåglarna mer frö i sin stuga. Även några talgbollar hängdes upp och det verkar vara uppskattat, men nu måste mer frö inhandlas för det finns bara enstaka fröer kvar i påsen. Jösses, vad det går åt sedan snön kom!
Katterna är inte heller så sugna på att gå ut. Tussa och Smulan går ut en stund men vill snart in igen medan Maya tog det säkra före det osäkra och kollade in läget genom fönstret istället:


Lite spännande var det med fåglarna som flög fram och tillbaka utanför fönstret, men inte så spännande att det lockade henne att vilja gå ut!
Maken brukar gnälla över att vi måste ha kattlåda fast vi bor på landet och har vuxna katter, han tycker att de kan gå ut och göra istället (det tycker väl egentligen även jag).. Brukar, för att retas, fråga honom om han skulle tycka att det vore skönt att gå på toa ute när det är minusgrader! ;)
Tänk att det ska vara så svårt att tycka att det är ok att bara slappa! Har i stort sett inte gjort en släng varken idag eller igår och det tar på krafterna.. Ha! Vilket skämt! Men faktiskt är det så att jag får lite dåligt samvete av att bara njuta av att inget göra och bara sitta framför datorn eller titta på tv. Något borde man väl i alla fall göra? Sticka? Tvätta? Städa? Eller åtminstone läsa? Lite sugen är jag på en god bok, men sanningen är att jag inte har någon hemma för tillfället... Har egentligen massor att göra inför terminsstarten, men där blir jag lite motvalls och vägrar ta tag i jobbet nu när det är lov...
Nej, jag tar nog och surfar lite bland frökatalogerna istället. Pelargonerna har jag ju redan pysslat med idag, så de klarar sig ett tag till!

1 kommentar: