fredag 11 december 2009

På väg!

I bilen sitter två förväntansfulla tjejer som idag ska gå på Idolfinalen. Vi är alltså på väg mot huvudstaden för att tillbringa några timmar på "stan" medan flickorna går på sitt efterlängtade evenemang. Äventyret börjar redan i Arboga när maken bestämmer sig för att tvätta bilen. Kosan styrs mot Ok och tvättautomaten... Väl framme parkerar maken bilen för att gå in och köpa biljet till tvätten. Under tiden som han gör det kommer en äldre man med knappt lortig bil (vi bor på landet med 9 km grusväg hem!!!) och parkerar framför dörrarna till tvättautomaten! Sedan stapplar han långsamt iväg mot macken för att köpa sin biljett.. Efter honom kommer en till bil och ställer sig bakom honom i kön och går också in och köper sin biljett. När maken kommer ut så ser han två bilar i kön där det förut var tomt trots att ingen har köpt tvättbiljett före honom. Han ruskar stilla på huvudet och muttrar lite när han kliver in i bilen. Startar bilen och kör fram mot kön. Då kommer en Saab och tränger sig in precis framför honom!! Ut kliver en ung man och tittar lite käckt på oss. Så från att ha varit helt tomt framför automaten står nu tre bilar framför oss i kön. Tvätten är tom, men ingen kör in för att mannen som står först i kön är inne och köper sin biljett... Kön är nu bestående av äldre man typ pensionär, ett par i 60-års åldern, en ung man i 20-års åldern och så vi medelålders som håller på respekt och uppfostran. Haha! Så snopet!!! Maken surar lite...
Själv äter jag ju lite chips och bloggar så det gör inte mig så mycket. Naturligtvis fick jag ju frågan om varför jag inte hade kört fram bilen när den första kom och ställde sig framför dörrarna.....
Men jag bryr mig inte så mycket, jag har fem olika klassers uppgifter att rätta till måndag då betygen ska vara satta, så jag har annat att tänka på. Bloggandet blir alltså min lilla terapi innan arbetet börjar igen.
Trevlig fredagskväll på er!

1 kommentar:

  1. Där gjorde maken din en miss :-) :-) Försöka skylla på dig dessutom :-) :-)
    Hoppas de tyckte finalen var riktigt bra!
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera