måndag 21 december 2009

En dag kvar, sedan lov!!!!!!

One day to go... Det känns verkligen som om det är läge för lov nu. Idag har jag varit nära att explodera flera gånger. Inte på grund av eleverna utan av andra orsaker som jag inte har kunnat styra, eller snarare, inte rått på.
Ibland kan det räcka för att få en att tappa sugen.
Det är bara att bita ihop och se glad ut, för imorgon... Då börjar lovet!!
Jag hoppas på ett lugnt och fridfullt lov med nära och kära och en massa snö så att det blir som den där vita julen man alltid drömmer om. Det bådar ju gott i alla fall när man tittar ut genom fönstret och ser snön och framförallt termometern! -20 grader just nu! Jag gillar ju egentligen inte kyla, men om jag får välja mellan novembers blöta och den här kylan så vet jag vad jag väljer! Snö och kyla, helt klart!
Det blir ett kort inlägg, ska försöka knyta mig tidigt ikväll inför den sista dagen..
Sov gott!

1 kommentar:

  1. Oj, har ni inte lov färrän nu! Våra skolor slutade i fredags... det trodde jag alla gjorde. Hoppas du får en fint lov och en härlig jul / kram gittan

    SvaraRadera