torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Vackert vinterväder kan vi fortfarande åtnjuta här i lilla byn som verkligen har antagit vinterskrud. Se bara:

En promenad genom byn visar hur vackert det kan se ut vintertid, när vi väl får snö. För ett tag sedan pratades det om på radion om att vi gärna minns barndomens snöfyllda jullov, medan verkligheten är en annan. det är ganska få julaftnar som vi har haft snö. Det nämdes ett par årtal sedan början på sjuttiotalet och det var inte många. Kanske har det varit fler om man bodde längre norrut...
En fundering slog mig udber promenaden då jag såg detta träd:

Är det detta som kallas för vinterfrukt? ;) Nog ser det en aning mysko ut med äpplen kvar på träden med så mycket snö runtomkring!
En som inte gärna vill gå ut, trots att temperaturen har ökat från -24 till -9, är min Maya. Innanför ytterdörren hänger en "vant- och mössamlare", men igår fanns något helt annat "undanstoppat" där:
En riktig surpuppa hade nämligen krypit in helt och hållen, det såg för roligt ut. Bara huvudet stack ut... Något förnärmad ser hon ut över att jag dessutom tog kort på henne!
Med dessa bilder önskar jag er alla ett riktigt Gott nytt År!

4 kommentarer:

  1. Hihi, jag har full förståelse för Maya! Jag går heller inte ut om jag inte måste och då är vi inte i närheten av er temperatur. Ville bara titta in och önska dig och familjen ett gott slut och Gott Nytt År / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Hihi.. vilken härlig bild på din Maya.. så söt så, påminner om min barndoms vän taxen Ruffsie som alltid låg i vantkorgen vid dörren, ja den stod ju på en liten skohylla så hon kunde komma upp o i den låg hon oftast o sov när man kom hem efter skolan. Önskar dig en skön och härlig kväll.. Gott Nytt År.. kramiz/Moa

    SvaraRadera
  3. Va söt hon är däri :)
    God fortsättning Cyrene!

    SvaraRadera