onsdag 6 januari 2010

Inbrott

Det har varit inbrott hos mig... I mitt kontor!! Målet för inbrottet var inte min eller makens dator, inte skrivaren eller kameran med sina objektiv, utan något mycket mer åtråvärt. Werther's Original med prasselpapper! Samma tjuv som förra gången var i farten; nämligen denna väna varelse som ser så oskyldig (men pillimarisk)ut:
Redan här hade hon säkert i tankarna att hon skulle slå till så fort matte gick ut ur kontoret... Problemet var bara att försöka få matte att slita sig från Treasure Madness på Facebook som hon håller på med hela tiden...
Till slut vart tydligen längtan efter dessa prasselpapper för stor för rätt som det var hörde jag bakom min rygg att något pågick. När jag vänder mig om möts jag av denna syn:

Vad är nu detta??? Jo, Maya försöker hitta facket (som jag har stängt eftersom jag vet hur galen hon är i prasselpapper) där jag har några Werther's Original ligger.. Hon står alltså på huvudet i min väska och letar förtvivlat så fort hon kan genom facket. Då hon inget hittar tittar hon upp en stund, för att kolla om något annat fack är öppet på väskan. När hon inget hittar bestämmer hon sig snart för att ta nya tag, det bara måste finnas något papper att leka med där!


Då hon inte lyckades hitta något prasselpapper så gick hon och lade sig för en tupplur, hämta nya krafter för att försöka igen lite senare när hon inte blir tagen på bar gärning med mattes kamera....

5 kommentarer:

  1. Oj,oj så jobbigt det verkade vara. Ingen lön för mödan blev det heller. Bättre lycka nästa gång
    Ha det/Ylva

    SvaraRadera
  2. Fniss...jag hann bli bekymrad av rubriken!
    Men en kul historia och rolig kisse med speciella behov :)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Vilken liten rackare........men du får ju se till att det finns något smaskigt att hitta! Är det skoldags igen imorgon? Här börjar terminen, som vanligt går lovet allt för fort! /kram Anette

    SvaraRadera
  4. Haha!!
    Vilken cool katt du har =)

    SvaraRadera
  5. hahaha... ja, alla har vi våra "behov"

    SvaraRadera