lördag 2 januari 2010

"Maya är en tjuv" eller "Så roar sig en katt en lördag!"

När jag, som vanligt, satt vid datorn denna morgon hade jag sällskap av Maya. Hon älskar att sitta i knät, så även denna morgon. Det var bara det att det fanns en baktanke med knäsittandet! På skrivbordet bredvid datorn stod nämligen kartongen med Mozartkulorna, inslagna i härligt frasande papper, som Maya bara älskar... Hon bara måste ha ett papper att leka med...
Ok, det funkade inte med den tassen.. Jag testar den andra!
Matte var med och parerade där också så jag får allt ta till med vänstertassen igen! Rejält den här gången! Tjoho! Jag lyckades!!
Matte vart tvungen att ta bort pappret, knyckla ihop det och kasta det åt mig så att jag kunde leka i en halvtimme med detta papper! Vilken lycka!

Om det inte vore för att jag vet att hon älskar prasslande papper så skulle jag ha blivit rejält sur för att hon försöker sno choklad! Men denna goa misse är inte chokladälskande utan kan helt enkelt inte motstå pappret som frasar och hon minns minsann att det frasade om det när jag öppnade några (!) kvällen innan. Maya tilhör nämligen de som, fast hon ligger och sover någonstans i huset, komer rusande redo för lek om jag knycklar ihop aluminiumfolie i köket. Det spelar ingen roll hur långt borta hon är!En mycket "egen" katt på många sätt! Min Maya! ;)

1 kommentar: