onsdag 1 juli 2009

På antikmässa i Nora

Idag hade jag turen att få följa med min vännina och kollega Linnéa till antikmässan i Nora. Mycket fint finns det och en del fick följa med oss hem. Måste erkänna att lusten till att köpa mer dröjde sig kvar länge, tills värmen tillslut fick oss att ge upp och bege oss hemåt.
För min del så hittade jag en gammal köksvåg:

Har länge letat efter en sådan till rätt pris och så hittade jag äntligen den som både tilltalade min smak och min plånbok! Nere vid Norasjön låg det en gammal tågvagn med en loppis i och där fann jag min våg!
Glas av alla de sorter och slag fanns på mässan. Jag föll pladask för dessa likörglas:

De ska vara från Orrefors, designade av Simon Gate och heter Vasa. 6 st fanns det som absolut ville flytta hem till mig!
Bredvis stod det 10 st. likörglas och såg lite ledsna ut så de fick följa med, de också! Jag vill ju abslout inte att någon ska känna sig utanför eller att de inte duger...

Vet inte var de är tillverkade och inte av vem... Någon som vet så är jag tacksam för info!
Väl hemma får man försöka fly den tryckande värmen. Problemet är bara att det enda svala stället här hemma är källaren och visst är det skönt med svalka, men inte vill jag tillbringa en hel eftermiddag i källaren. I och för sig så behövs det städas där.... Det får räcka med att lägga i tvättmaskinen ett par gånger och tömma den och samtidigt njuta av svalkan!
I trädgården är det torrt... Mina rosor börjar slå ut fler och fler..

Här är det English Garden som behagar med sina ljust gula blommor.
Även Maigold har öppnat sin knopp:

Rosbusken (som jag inte vet vad det är för sort)som doftar helt ljuvligt har börjat blomma. Har nog aldrig sett den så full i knopp som i år!

1 kommentar:

  1. Bredvis stod det 10 st. likörglas och såg lite ledsna ut så de fick följa med, de också! Jag vill ju abslout inte att någon ska känna sig utanför eller ... likoerglas.blogspot.de

    SvaraRadera