fredag 24 juli 2009

Tivoli

Efter att ha utstått sonens ilska under halva dagen, där jag var den mest hatade personen i hela världen för att han inte fick åka hem till flickvännen (2 dagar innan semesterveckan är slut), så bestämde vi oss för att åka till Köpenhamn och gå på Tivoli! Så vi trotsade regnet och tog oss ner till Malmö för att där ta tåget över till Kobenhavn. Måste erkänna att efter Geneveskolan så njuter jag av att höra både danska och norska, något som jag inte upplevde innan jag var i Geneve. Alla var så enormt trevliga och det minnet sitter kvar och blir mer levande när jag hör språken. Det hade varit mycket trevligt att kunna träffa några av mina danska kollegor, men tyvärr hade jag inget mobilnummer inlagt.. Annars hade jag åtminstone skickat ett sms med "en hilsen".
Nåväl, tåget bordades och vi åkte den 40 minuters resan över sundet till vårt grannland. Sonen var grymt ilsken och vägrade se på sin "korkade morsa som inte brydde sig om något eller någon mer än sig själv". Tilläggas kan att de inte visste att de skulle få gå på Tivoli... Minen på den yngsta styvdottern när hon förstod att hon skulle få åka karusell var obetalbar! Minen på styvmor när det gick upp för oss vad det skulle kosta att äta där inne var inte lika obetalbar...

För att ni ska förstå hur ilsken min son var så kan jag berätta att när inträdet skulle betalas så skulle han INTE ha åkband som de andra två! Han skulle minsann inte njuta av något därinne, han skulle fortsätta att vara SUR!! De andra två skuttade iväg med sina åkband glada i hågen, medan min son lommade efter oss och bara nickade till svar.. Men efter maten hände något...

Barnsliga mamma ville kasta bollar och skyllde på att hon behövde avreagera sig.. Kan man tänka sig, efter ett par spelhålor där jag alltid förlorade så pratade sonen med oss igen!!! Jippi! Dagen var räddad! Dessutom hittade han en apparat där man kunde vinna en Ipod.. Där spelade han bort nästan motsvarande ett åkband....

Under tiden åkte sextonåring nr 2 slänggunga; HU!!

Som tur var slutade dagen med att alla var glada och nöjda efter en mycket trevlig dag på Tivoli i Kobenhavn! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar