fredag 10 juli 2009

Regn är gott

Jag försöker intala mig att det gör gott med det regn som har kommit. Innerst inne börjar jag ändå tänka att det får räcka nu. Semestervecka i Skåne hägrar och jag vill inte att vi ska få en enda dag då vi kan vara vid stranden som det var för två år sedan..
Visst är man bortskämd när man gnäller över vädret? Får lite dåligt samvete...
Bättre att koncentrera sig på trädgården i de få uppehåll som vi får!
Nyinköpt är två saker:
Mme Hardy, en ros som jag har önskat mig länge och den daglilja vid namn Longfield's Twins.


Dagliljan blommar ännu inte så bilden har jag lånat på nätet.
Dagliljor är ju den stora passionen så där är det svårt att hålla igen när det blir besök på plantmarknaden. Jag måste erkänna att jag är riktigt stolt över att jag lyckades hålla mig till en den här gången...
På förmiddagen hade vi ett kort uppehåll och då passade jag på att fotografera lite. Många blommor ligger ner i regnet och ger inte direkt lust att försöka fånga dem på bild. Men några bilder blev det.


En liten humla försökte förtvivlat samla in lite nektar från isopen i blåsten, vid uppehållet.

Måste skaffa mig ett riktigt makroobjektiv. Nikonkameran ligger i lä när det gäller makrobilder jämfört med min gamla digitalkamera Konika Minolta Dimage Z3. Med den blev det kanonfina makrobilder.. Det måste väl bero på objektivet, eller???

1 kommentar:

  1. Så det blir skåne även i år! Så dåligt väder tycker jag inte att vi har haft. Gårdagen var den sämsta hitintills och den enda dagen jag frusit när jag varit ute. Sen har de ju lovat att vi ska få varmt och gott nu igen. Vilken skönhet, den nya dagliljan. Jag är ju lika svag för dem som du =) och har tolv nya som står och väntar på plantering. En av dem slog ut igår och imorgon verkar det vara en annan på väg. Gissa om man blir lycklig! Visst var det någon jag skulle skicka till dig? Får se på TB om meddelandet ligger kvar eller om jag råkat radera när korgen blivit full. Annars får du titta igenom mina inlägg på blogger nu när jag lägger in dem varteftersom de blommar och hojta när du ser något du vill ha. Hoppas helgen bjuder på lite sol även hos dig / kram gittan

    SvaraRadera