söndag 12 juli 2009

Semestern flyger förbi

Börjar få lite panik över att det inte blir något gjort här hemma. Visst har jag städat och strykit kläder, men ute förfaller trädgården eftersom det hela tiden regnar... Nu har det varit uppehåll i 4 timmar och jag har varit ute och försökt klippa gräs och rensa lite i rabbatterna. Men då vard et hela tiden en stor svärm av små envisa flugor som flög runt mig och som till slut lyckade sfå mig att ge upp och ta till flykten inomhus! Här inne kan jag i alla fall tryggt sitta och titta på andras vackra trädgårdar på nätet utan flugor eller regn! Lite tråkigt att inte få njuta fullt ut av den egna. Tittar man dessutom på väderleksrapporten så varnar de för ytterligare minst 30 mm regn till... *suckar*
Så istället för att slåss så tittar jag lite i mitt album från gånga år. Naturligtvis blir det dagliljorna som drar till sig min uppmärksamhet. De kan nog jämföras med vad porr betyder för en del människor, så det är alltså dagliljeporr! ;)

Här är det Bejeweled som behagar blomma. Så tjusig! Den var nyinköpt förra året så vi får se om den kommer med nya knoppar i år. En del av mina dagliljor blommar nämligen bara vartannat år. Vet inte om det ska vara så, för alla sorterna gör det inte..

Dessa två: Green Flutter och Christmas Is, lyser verkligen upp i rabatten när de är igång. Även de nyinköpta 2008.

Double Firecracker! Så tjusig med sina dubbla "kjolar". Jag måste göra rabatten större i år, för fler dagliljor lär det bli. Alla behöver ju inte sitta i samma rabatt, men det känns bra att ha de samlade. Det var några favoriter i repris från min gamla blogg (desperateteenparents.tradgardsblogg.se). Fler kommer!!

1 kommentar:

  1. Favoriterna kan man inte få för många av. Regnet däremot, era stackare! Här var det en endagsföreteelse. Andra dagar har vi förvisso fått någon liten skur mitt i solskenet men jag kan inte klaga. Gräset... skulle behöva klippas, men det är ju så trist. Tar en runda till med kameran istället =) Hoppas ni snart får bättre väder ni med / kram

    SvaraRadera