måndag 3 augusti 2009

90% luftfuktighet...

Jösses, vilken luft vi har idag! Det är 23 grader varmt och sååå fuktigt i luften att det är en ansträngning att röra sig utomhus. Katterna ligger och flämtar i skuggan och jag har försökt att klippa gräs med handjagaren... Det gick inte så bra.
Jag fick övergå till att fota blommorna istället.

Humlorna orkade i alla fall försöka samla lite nektar. Men de var ganska slöa även de.
Den nya temyntan som inhandlades förra hösten på perennrean blommar så fint nu. Ou Charm heter den:

Ena vägen som leder upp till huset är verkligen igenväxt. Lite ansning skulle den må bra av, tyvärr så finns det såååå mycket annat som har prioriterats högre.

Det ser verkligen ut som vägen som leder till trollens hus och lite trollaktiga är vi nog! ;)
Ett av trollen sitter inne och spelar CoD efter att ha klippt gräsmattan med åkgräsklippare (mamma Troll fick allt nöja sig med handjagaren, men å andra sidan kanske hon behöver mer motion).. Håret är inte trollikt.. Det verkar som om han har fastnat i någons klippmaskin, lagom till han började få fint hår igen.. *suckar*

Innan tonårsperioden var han ett riktigt charmtroll, nu känns det som om jag inte håller med om det vid vissa tillfällen.. Tonåren är en hård period! För föräldrarna... Minns inte att det var så när jag själv var tonåring.... ;)

2 kommentarer:

  1. Här är det tonåring med hår, kanske lite för mycket hår och färgat. Visst är tonåren en hård period för oss stackars föräldrar.:)
    Här har det regnat nästan hela dagen. Så luftfuktigheten är nog över 100 %.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Vissa perioder av tonåren är de hemska! Men sen kommer de till sans och blir goa unga vuxna som man åter kan föra normala samtal och diskutioner med. Min 17-åring är inte heller så kul alla dagar, men hon verkar medveten om när hon varit "besvärlig" och är lite extra kramig efteråt. Eftersom hon är nummer tre så vet jag ju att det går över!
    Här visade mätaren "bara" en luftfuktighet på ca 75 % Men med tanke på allt regn vi fick så borde det vara mer.
    Din väg tycker jag ser inbjudande och mysig ut. Ha det gott / kram gittan

    SvaraRadera