fredag 28 augusti 2009

Äntligen fredag!

Så har ytterligare en vecka av det nya läsåret gått. Förstår inte vart tiden tar vägen! Men jag är så tacksam för att det är fredag igen, tro inget annat. Visst är det väl lustigt hur fort den känslan återinfinner sig trots att man nyss har haft semester?
Väl hemma igen, efter att ha inhandlat goda ostar (på Ann's ost där de har ljuvligt goda ostar), lax, gott vin och lite annat smått och gott, så har jag försökt att klippa vårt långa gräs.. Det är tjockt, fuktigt och ca 10 cm långt, minst!!! Jösses, vad trögt det går. Det är hopplöst att få gräsmattan att torka ur och nu bara måste den klippas.. Måste erkänna att jag gav upp efter en halvtimme med ursäkten att gräsklipparen var väldigt varm och nog måste vila ett tag.... Tog istället kameran och förevigade det som fortfarande blommar:

Sömntutorna vid trappen fortsätter att blomma, kärleksörten blommar för fullt, en del har t o m blommat över, men den vita är på gång. Fjärilarna sitter överallt i höstastern och floxen är så fin! Min syrenhortensia Limelight blommar tappert, den ser visserligen lite ynklig ut, men visar man bara en "blomklase" så ser den fin ut. Den vita solbruden är vacker och kaxigt toppig.De japanska lyktornas orangea färg skvallrar om höstens frammarsch... Några rosor har börjat om och vissa dagliljor fortsätter att förgylla min vardag. De syns på sidan om inlägget. Rosorna är så svåra att ta bild på i och med att jag fortfarande inte kan ställa in så att den röda färgen är som den ska! Nadja Renaissance är så vackert djupröd, likaså H C Andersen.

Jag njuter av att fortfarande kunna gå runt i trädgården bland de vackra växterna fast det grämer mig att det har varit så svårt att sköta gräsmattan under sommaren. Det drar ner helhetsintrycket när den är lång. Jag hoppas att nästa sommar blir bättre, både vädermässigt och vad gäller min ork...
Avslutar dagens lilla inlägg med ett uttalande av Aaron Levenstein (känd professor inom ekonomi - affärsadministration):
"Statistik är som bikini. Vad den visar är representativt, men vad en döljer är essentiellt"
Himla bra sagt! Just nu är min trädgård som en bikini - snygg utifrån, men jösses så den ser utom man tittar närmare... Hu!!

1 kommentar:

  1. Skönt med ett par lediga dagar men fy för långt gräs. I pappas trädgård är gräset inte klippt i år!!! Kan du tänka dig hur det ser ut. Men det får vi ta sen, först ska insidan tömmas sedan får vi ta itu med utsidan. Ha enfortfsatt fin helg / kram gittan

    SvaraRadera