söndag 2 augusti 2009

Fortsatt "dagliljeporr"

Måste erkänna att det tar emot lite att skriva ordet "porr" tillsammans med dagliljor, vill inte att min blogg ska dyka upp i suspekta sammanhang eller sökningar. Å andra sidan så är det väl enda gången jag tycker att det är ok med porr.. Eller vad ska man kalla det när jag går runt och smeker mina dagliljor, doftar dem (fast jag vet att de flesta inte doftar), förundras över deras vackra färger och tar bilder i massor. Lite erotiskt känns det allt.. Blomporr..
Min Chicago Knockout har slagit ut! Där är det verkligen att namn som passar och färgbeskrivningen röd stämmer utmärkt.


Night Beacon fortsätter även den att ge mig glädje. Blommorna är stora och färgen helt underbar. Mörklila med gulgrön mitt:


Pardon Me har även den öppnat sin första blomma idag, men tyvärr var den inte så fin, lite naggad i kanten. Hoppas på bättre blomma imorgon:

Till sist en repris: Longfield's Twins. Trots att färgbeskrivningen inte stämde på den så är den vacker!

Nu får det räcka med dagliljor för idag, även Little Grapette och Stella d'Oro fortsätter att blomma, men de har jag visat så pass många gånger...
Hoppas morgondagen bjuder på Bejeweled och kanske Artic Snow som har ganska stora knoppar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar