onsdag 5 augusti 2009

Revidering

Det får nog faktiskt bli en revidering av färgen på min Longfield's Twins som jag skrev om för några inlägg sedan. Den har öppnat sin andra knopp och den har mycket mer dragning åt rött än vad den andra knoppen hade.

Eller vad tycks? Visst är den mer åt det röda än det rosa den här gången? Läckert fylld är den i alla fall.
Pardon Me har förgyllt dagen med en av sina vackra blommor. Måste erkänna att jag har en förkärlek till alla dagliljor med mörkröd/ färg och gröngult svalg...

På besök bland dagliljorna var en blomfluga, eller vad de heter. Insekter är jag tyvärr inte så hemma på, men det är roligt att fotografera dem!

Tonårssonen har ställt till det lite för sig och betalar därför av en räkning här hemma med arbete. Allt från att gräva hål för betongpelare till uteplatsen till att kratta gräs och köra till komposten. Det är inte populärt och ofta leder det till en diskussion mor och son emellan.. Idag smygfotade jag honom från balkongen när han surt skulle tömma gräsklipparkärran:


Det är lite lustigt att det måste vara svart t-shirt och långa mysbrallor på när man ska vara ute och jobba i 25 gradig värme!

2 kommentarer:

  1. Snygga! Jag är ju också svag för de mörka röda. Köpte en ny igår, nästan svart, American revulotion tror jag visst den hette. Helt udnerbar färg! Makne har snöat in sig på de gula och tog en dubbel gul, inte riktigt min smak... men ha nfår ju också vara med och bestämma =) Svarta kläder i somamrvärmen, ja jag undrade för mig själv när jag hängde tvätt häromdagen... kan det var skönt? Minstingen är ju oftast svart även om hon börjat blanda in en del andra färger igen. Når vi var unga hade man ljusa pastellfärger på sommaren och mörkare färger på vintern. Strumpor envisas hon också att ha!
    Ha en bra dag / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Det skadar inte om tonåringarna får hjälpa till hemma, eller kanske man ska säga måste. Sonen här hjälper till med hästarna, att klippa gräsmattan gör han självmant konstigt nog.
    Här är det också svart tröja och svarta byxor som gäller även om det är varmt.
    Jag har också "drabbats" av minnen fast på ett annat sätt.
    Inte konstigt om du har lite svårt att samla ihop dig efter en sådan resa, det hade jag också haft.
    Om man som du har bott utomlands så är det inte konstigt om man förändras, omgivningen påverkar mer än man tror.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera