tisdag 18 augusti 2009

Maya

Puh, vilken pärs helgen har varit! Maya, som hade blivit så pigg lyckades, med hjälp av sin kompis Smulan (alias Houdini) ta sig ut under natten och det verkar som om ett inre stygn gick upp för vid lunchtid i söndags började hon blöda..
Ringde genast veterinären som sa "lite blod får man allt räkna med" sen la han på.. Suck! Var jätteorolig och sprang och vaktade henne under natten, planerade begravning (för med tanke på hur hon blödde så verkade det mycket troligt att hon inte skulle överleva natten). På morgonen därefter fick jag torka upp allt blod på golvet där hon hade varit instängd. Hon verkade mest upprörd över att hon blev instängd igen och inte över att ha ont någonstans. Var tvungen att åka och jobba, skickade därför hem sonen för att hålla koll på henne (han fick dessutom motorstopp på moppen och fick skjuta hem den i 5 km!!).
Vid lunch åkte jag hem och vi fick hjälp av veterinären som konstaterade att ett inre stygn hade gått upp och att det inte var någon fara. Hon hade ju dessutom slutat blöda, även om det senare på kvällen kom lite igen (så att jag fick panik igen!)...
Nu är hon vid gott mod, springer runt benen på mig och tycker att jag ska vara i köket så att hon kan ligga lugnt i sin korg! Så fort jag går ut ur köket så springer hon efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar