lördag 8 augusti 2009

Medeltidsdagarna i Arboga

Vilken underbar dag, solen sken och det var härligt varmt. Medeltidsdagarna hade många besökare även om det kändes som om marknaden var mindre än vad den brukar.

Som synes är Arboga en mycket vacker stad (åtminstone delar av den!). Längs strandpromenaden på andra sidan växer det fullt med rosor, men tyvärr var de inte så välmående i år.
Rodden är en populär tillställning. Här syns några av de deltagande lagen:

Ofta är det gamla elever som sitter med i lagen (eller kollegor) och det var likadant den här gången. Kanske är det därför man inte ska jobba alltför länge på samma skola eller i samma kommun? När barnen till de man en gång har haft som elever börjar på skolan då har man kanske jobbat för länge? Än har jag inte kommit dit, men mina första elever ( i en annan kommun visserligen) har fått barn. Hu, man börjar bli gammal..

Stadens väktare hade tagit en tjuv som skulle till stupstocken:


Kanske så hamnade han i Arbogas bykista:

Så här gick det för en av de som vart inlåst i bykistan (klicka på biolden för att kunna läsa):

När vi hade gått på Arbogas gator så kände vi att det var dags att återvända hem och ta ett dopp i denna vackra sjö:

Den är så fin så vi tar en bild till!!

Det kommer inga badbilder på oss tyvärr, maken hotade mig med att han skulle lägga ut bikinibilder på mig på facebook om jag gjorde det så jag avstod!!!!
Ha en skön kväll!
(Har precis sett "Engelska trädgårdar", så nu måste jag ut i trädgården)

1 kommentar:

  1. Trevliga dagar verkar det vara. Fast Bykistan ville man ju inte hamna uti! Att få ha gamla elevers barn.. Jag tyckte det var trevligt att se att våra gamla lärare fortfarande fanns kvar när tjejerna började högstadiet här. Ett tecken på att de trivs på sin arbetsplats, och sen var det skoj att prata gamla minnen =) Jag fick träffa min gamla klassföreståndare från högstadiet när jag började på komvux, en lite konstig känsla minst sagt. Men vi hade också en del skojigt att prata om. Ha en fin söndag (om en stund kommer min "mellan" hem från 10 dagar i Italien)/ kram gittan

    SvaraRadera