söndag 9 augusti 2009

Besökare

Mina växter har besök, mycket flitigt dessutom. Lavendel, temynta, rosor, dagliljor, bolltistel - you name it- alla ha de besök (klicka gärna på bilderna för att se de i stort format):



Sen kan det ju finnas godare på andra blommor, så då måste man byta jaktmarker!

Det är något mysko med Longfield's Twins, den blir mer och mer åt det röda hållet för varje blomma som slår ut. Kan det vara något i jorden? När den första blomman slog ut var den nyplanterad och nu har den kanske stått på sin plats i 1,5 vecka...


Little Grapette var lika full med besökare som ett Lattecafé mitt i centrala Stockholm!
Som vanligt hade jag en kompis med i trädgården på fotorundan, min katt Buster. Han är min ständige följeslagare..

Ibland är alla fyra katterna med, men Maya är lite sur just nu för hon äter antibiotika och de andra verkar två tjejerna verkar vara upptagna på sitt håll!

4 kommentarer:

  1. Ja, det är många besökare i trädgården och på blommorna just. Här är ju äntligen "fjärilsväder" så det är överfullt i syrenbuddlejan! /Anette

    SvaraRadera
  2. Växter drar till sig massor utav besökare. Tydligen känner de dofter som vi inte alltid kan uppfatta.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är betydligt fler besökare av alla de slag i planteringarna i år. Härlig syn och skönt surr. Bäst av alla är ju förståss fjärilarna. Grannens buddjela (mina egna är nyinköpta och en av dem endast en stickling så där är det tomt) hade säkert 50-60 fjärilar när jag stod och betraktade den från ovanvåningen idag, helt underbart!
    Ha en fin vecka / kram gittan

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på dina växter och deras besökare. Läste att det var invasion av nyckelpigor någonstans i södra Sverige. Är det värmen som gör att de kommer i massor?
    Tack för besöket och kommentaren hos mig. Det är alltid så roligt när besökare ger sig tillkänna med en liten kommentar tycker jag:)
    Må så gott!

    SvaraRadera