måndag 24 augusti 2009

Long time...

Nu är det ett tag sedan jag skrev något, försökte hålla bloggandet vid liv ett par dagar genom att skicka in en bild med mobilen, men inte ens det hann jag i helgen. Det märks att jag har börjat arbeta med andra ord! Roligt har det varit att få träffa eleverna igen och det roligaste av allt är att de "stökigaste" eleverna alltid kommer tillbaka och hälsar på! Redan andra dagen var de tillbaka och ville prata lite och berätta om sina första upplevelser på gymnasiet. Det gör mig så glad att få höra att de har hittat rätt med sitt val av utbildning. Äntligen får de hålla på med det som intresserar dem och då brukar de "övriga nödvändiga" ämnena gå bra också.
Trädgården tror jag har gått i träda! Det är svårt att hinna med att få gräset klippt eftersom det regnar och det tar sådan tid att torka ur.. De flesta dagliljorna har blommat över så nu koncentrerar jag mig på pelargonerna och på det golv som maken håller på att lägga i växthuset! Pelargonerna har därför tillfälligt fått flyttat upp till huset och trappen.

En glad överraskning i min rabatt är annars denna stockros! Så fin färg, synd bara att den sitter mellan två röda Nina Weibull... Nåja, det är ju bara för en kort tid.. Hoppas bara att inte svärmor får se den för då får jag höra att färgerna inte passar ihop ;)

3 kommentarer:

  1. Det där med att hålla liv i bloggen har varit svårt för mig den senaste veckan också. Men det beror inte på arbete utan jag har ingen aning om vad jag ska skriva. Har inte haft på datorn på flera dagar. Det är väl dags att ta sig i kragen och skriva igen.
    Härligt när eleverna kommer ihåg dig. Jag hoppas att det går bra för de "stökiga" elverna i framtiden, dom behöver ett verkligt lycka till.
    Din stockros är jättefin. Ibland kan det bli lite hur som haver i rabatten. Men det är inte hela världen. Huvudsaken är att växterna trivs. Har du sått stockrosen eller är den köpt?
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Själv blev man utkörd från skolan när man gick dit för att hälsa på... vi kunde skrämma 7orna sas det :S

    Titta gärna in på min blogg och hjälp mig med morgonens rop på hjälp :)

    /Elin

    SvaraRadera
  3. Visst finns det perioder då man varken har tid eller lust för att blogga, men snart kommer vi in i den mörka delen av hösten och ingenting som skall passas i trädgården, kanske det ges mera tid för annat då.
    Vilken söt färg på din Stockros.
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera