tisdag 11 augusti 2009

Maya

Sent igår kväll var Maya ganska pigg! Hon åt och ville absolut ligga i knät. Kragen skull ehon inte ha på sig och när den till slut åkte på när vi skulle gå och lägga oss så var hon jättesur.
Ringde veterinären på morgonen för att kolla vad man kunbde ha istället för när jag vakande så mötte mig en Maya utan krage! Hur hon tog sig ur den vet jag inte. Veterinären föreslog en sparkdräkt och någon sådan har jag tyvärr inte kvar, så efter lite funderande så hittade jag ett par gamla strumpbyxor efter barnen.. Så nu har Maya på sig senaste modet: randig hemmatillverkad sparkdräkt!

Efter hennes frukost så skulle hon absolut ligga i knät och hon var så gosig, men nu är hon sur som ättika och ignorerar mig totalt!

Försökte intala henne att hon är klädd efter senaste modet, men det verkade hon inte bry sig nämnvärt om..

Jag måste erkänna att jag kände mig som ett barn när jag "klädde" henne.. Ett sådant där "elakt barn" som klär på sin katt dockkläder.... :(

5 kommentarer:

  1. Så skönt att hon redan piggnat till! Men visst kan man förstå att hon inte vill ha sparkdräkt "ler" Det viktigaste är ju att såren får läka utan att hon är där och "pillar" så hon får allt uthärda några dagar som din lilla docka / kram

    SvaraRadera
  2. Men så söt hon är med sin lilla body.. =).. hoppas läkningen går fort så hon blir sitt vanliga jag o slipper gå där o tjura. Vilka ljuvliga dagliljor du har.. blir riktigt sjuk av längtan, den där Night Beacon o Pardon Me väcker ångestladdat habegär.. suck.. Ne jag får försöka tänka på annat.. som att måla pinnstolar, suck far som ett yrväder.. ne kanske inte men virrig är nog rätta ordet.. pust i morgon börjar det. Ha det gott..Moa

    SvaraRadera
  3. Oj här har det hänt saker. Ser att jag har missat en del. Vad tråkigt med lilla Maya. Jag hoppas att hon blir bra.
    Klart att hon är sur på dig när du klär på henne sånt som hon inte vill ha. Men det går säkert över. Matte är trots allt bra att ha. Vem skulle annars ge henne mat och kel.
    Önskar er en bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Lilla Maya ser verkligen söt ut i sin moderna body :) men förstår att hon inte riktigt gillar att ha kläder...
    Hoppas hon blir bra snart igen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Men lilla vän, vad hon får stå ut med!! Men nöden är uppfinningens rikedom och så söt hon blev i den nya stilen :)
    Hoppas det läker fort och hon får dra av sig dräkten. Det är verkligen ett bekymmer när även djur mår illa.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera